EV tekstili sektörünün dünyanın en büyük buluşmalarından biri olan HOMETEX Ev Tekstili Fuarı, 4 gün boyunca 175 bini aşkın yerli ve yabancı ziyaretçiyi ağırladı. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) iştiraki KFA Fuarcılık tarafından düzenlenen organizasyonda, yüzlerce firma en yeni ürün ve tasarımlarını sergileme fırsatı buldu.
Türkiye ekonomisine 3 milyar doların üzerinde katkı sağlayan ev tekstili sektörünün dünyadaki en prestijli uluslararası buluşmalarından HOMETEX Fuarı sektörün dış ticaret hacmine katkı sağlamaya bu yıl da sürdürdü. 4 gün boyunca 175 bini aşkın ziyaretçinin ağırlandığı fuar, bu yıl 11 holde toplam 200 bin metrekarelik alanda gerçekleşirken, 700'den fazla firma yenilikçi koleksiyonları ve ileri teknoloji ürünlerini sergileme fırsatı buldu. Fuar kapsamında gerçekleştirilen alım heyetleri de firmalara yeni ihracat ve iş birliği imkanları sunarken, fuara Avrupa, Afrika, Türki Cumhuriyetleri başta olmak üzere çok farklı destinasyonlardan potansiyel alıcılar katıldı. Türkiye’nin dört bir yanından üretici firmaların stant açarak yeni sezon ürünlerini görücüye çıkarttığı fuarda Bursa’dan 216, İstanbul’dan 191, Denizli’den 97 firmanın yanı sıra Türkiye’nin farklı illerinden firmalar katılımcı olarak yer aldı.
'FUARCILIĞI STRATEJİK BİR ALAN OLARAK GÖRÜYORUZ'
BTSO ve KFA Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, fuarı kar odaklı bir anlayıştan ziyade firmaların dış ticaretine katkı sunacak, sektörün gelişimini önceleyecek bir vizyonla kurguladıklarını söyledi. HOMETEX’in dünya ölçeğinde çok daha güçlü, çok daha katılımcı ve çok daha vizyoner bir yapıya kavuştuğunu ifade eden Başkan Burkay, "Türk ev tekstili sektörü 190'dan fazla ülkeye yılda 3 milyar doların üzerinde ihracat yapan stratejik bir sektör haline geldi. Bu yıl küresel ölçekte birçok fuarın daraldığı bir konjonktürde, fuar alanımızı tamamen doldurmayı başardık. 700’ün üzerinde katılımcı firmayla bu yıl da HOMETEX sektörün kalbinin attığı, yeni iş birliklerinin kurulduğu bir merkez haline geldi. Alım heyetlerinden trend alanlarına, seminerlerden sergilere kadar zengin içeriğiyle HOMETEX 2025, örnek bir buluşmaya dönüştü. BTSO olarak biz de sektörümüzün uluslararası pazarlarda daha güçlü bir yer edinmesi için fuarcılığı stratejik bir alan olarak görüyoruz. Bu anlayışla kurduğumuz KFA Fuarcılık, firmalarımızın ihracat yolculuklarına yaptığı rehberlik ve organizasyon becerisiyle Türkiye’nin en büyük fuarcılık şirketlerinden biri haline geldi” ifadelerini kullandı.
'32 YILDIR SEKTÖRE YÖN VEREN BÜYÜK BULUŞMA'
Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, HOMETEX Fuarı’nın sektörün dış ticaret hacmine katan önemli bir organizasyon olduğunu söyledi. TETSİAD tarafından KFA Fuarcılık organizasyonuyla düzenlenen HOMETEX Fuarı’nın sektöre marka değeri, bilinirlilik ve ticari katkı sağlamanın yanı sıra Türkiye’nin tanıtımına fayda sağlayacak kültürel bir misyon taşıdığını kaydeden Bayram, “32 yıldır bu görkemli fuarı gerçekleştiren, Türkiye ekonomisine ciddi katkılar sağlayan, ev tekstili sektörünün çatı kuruluşu olan TETSİAD, Türkiye’de 30 ilde 2 bine yakın üyesi bulunan büyük bir sivil toplum kuruluşudur. Fuarımız yalnızca ürünlerin sergilendiği bir alan değil, aynı zamanda ortak aklın, stratejik vizyonun ve iş birliği kültürünün gelişeceği bir ekosistem olarak öne çıkıyor. 32 yıldır devam eden bu görkemli ve büyük organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ediyor sektörümüze daha fazla değer katmasını diliyorum” dedi.
Ev tekstili sektörünün buluşması önümüzdeki sene 19-22 May 2026 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek.
Yorumlar
Kalan Karakter: