Bursa iş dünyasının çatı kuruluşu BTSO, üyelerinin farklı sektörlerde ihracatçı kimliğini güçlendirmeye yurt dışı fuar ziyaretleri ile devam ediyor. Bursalı tekstil sektörü temsilcileri Avrupa’nın önde gelen kumaş, aksesuar ve moda fuarlarından Texworld Paris 2025 Spring Fuarı ile moda ve tekstil endüstrisinin profesyonellerini bir araya getiren Premiere Vision Fuarı’na katıldı. BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, ilk olarak Türkiye’nin Fransa Başkonsolosu Kerem Yılmaz ve İTO Başkanı Şekib Avdagiç ile Texworld Fuarı’nda stant açan firmalarla bir araya geldi. Uğur ve Uçkun, BTSO 17’nci Komite Başkanı Serap Mercan ve Meclis Üyesi Ahmet Aşık ile birlikte, tekstil sektörünün en önemli fuarlarından biri olan Premiere Vision’da stant açan Bursalı firmalara da ziyarette bulundu.
BURSALI TEKSTİLCİLER FUARA DAMGA VURDU
Türkiye’nin 2’nci büyük katılımcı ülke olduğu Texworld Fuarı’nda, 80’e yakın Türk firması uluslararası profesyonellerle görüşmeler gerçekleştirdi. Fuarda ayrıca 22 Bursalı firma stant açarak yeni kreasyonlarını görücüye çıkardı. Premiere Vision Fuarı’nda ise Türkiye’den 202 firma stant açtı. Bu firmaların 54’ü ise Bursalı firmalardan oluştu.
‘BURSALI FİRMALAR İHRACATA ODAKLANDI’
BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, BTSO olarak tekstil sektörünün en önemli buluşmalarına yoğun bir Bursa heyetiyle katıldıklarını ifade ederek, “Fuara firmalarımız büyük bir özenle hazırlandı. BTSO heyeti olarak firmalarımızı tek tek ziyaret ettik. Sektördeki maliyet artışları ve rekabetçiliğimizi zorlayan döviz kurları, firmalarımızın en önemli gündem maddesi. Sektör temsilcileri 2025 yılının iyi geçmesini bekliyor. Fuarda Bursalı üreticilerin ne kadar ihracat yapma arzusu içinde olduğunu bizzat gördük. Bu fuarların da katkısıyla, firmalarımızın önemli iş bağlantıları kurmasını ve yeni ihracat kanalları oluşturmasını umuyorum” dedi.
‘VERİMLİ BİR PROGRAM OLDU’
BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, Bursalı firmalarla birlikte verimli bir Fransa programı gerçekleştirdiklerini belirtip, “Firmalarımız fuarda farklı ülkelerden birçok firma ile iletişim kurdu. Bu önemli etkinliğin Bursa ve ülkemiz açısından ihracatla ve yeni siparişlerle dolu geçmesini temenni ediyorum. BTSO, KFA Fuarcılık organizasyonunda her sene her iki fuara da özel bir organizasyon düzenliyor. Sektörümüzün ihracat ağını geliştiren bu etkinlikler oldukça kıymetli. Yönetim Kurulumuza teşekkürlerimizi sunuyorum” ifadelerini kullandı.
‘İŞ GEZİLERİ FİRMALARA YENİ UFUKLAR KAZANDIRIYOR’
BTSO Meclis Üyesi Ahmet Aşık, Türkiye’nin tekstil sektöründeki konumu ve tecrübesinin dünyaca bilindiğini söyleyerek, “Firmalarımızın her iki fuara da oldukça iyi hazırlandığını gözlemledik. Katılımcıların fuardan beklentileri üst seviyede. Bu tür iş gezileri, yeni ticaret fırsatlarıyla birlikte firmaların dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmesini sağlıyor” dedi.
BTSO 17’nci Meslek Komitesi Başkanı Serap Mercan da Premiere Vision Fuarı’nda Türkiye’nin tekstilde ne kadar güçlü bir konuma sahip olduğuna bizzat şahit olduğunu söyledi. Mercan, “Bursalı firmalarımız Ar-Ge çalışmaları ve sahip oldukları vizyon ile fuarda farkını ortaya koydu. Tekstil sektörü ülkemiz için çok değerli. Her zaman Bursa tekstildeki konumunu güçlendirecektir” diye konuştu.
Yorumlar
Kalan Karakter: