112 Acil Hattına Gelen Çağrıların %91 Asılsız
Rahim Taşkın/ Ünzüle Coşkun (Çorlu Haber) – Tekirdağ’da 11 ayda 112 çağrı merkezi yaklaşık 750 bin kişi tarafından arandı. Bu aramaların 670 bininin asılsız olduğu ortaya çıktı.


Asılsız ihbarlar nedeniyle gerçek sağlık hizmetine ihtiyacı olan vatandaşlar engelleniyor diyen Tekirdağ İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Cengiz Becerir, “112 Acil Sağlık Hizmetleri bünyesinde 2018 yılı ilk 11 ayında acil çağrı merkezlerimize toplam 750.947 çağrı ulaşmış olup, bu çağrıların 679.781 adedi yani %91’ini asılsız çağrılar oluşturmuştur. Kalan 71.166 çağrının gerçek çağrı olduğu ve asılsız çağrıların acil sağlık hizmetimize ihtiyacı olan vatandaşlarımızı engellediği anlaşılmıştır” dedi.
“BİR GÜN KENDİLERİNİNDE İHTİYACI OLABİLİR”
112 çağrı merkezinin boş yere meşgul edilmemesi gerektiğini dile getiren Becerir, “112 Acil Çağrı Hattımıza düşen asılsız ihbarlar acil sağlık hizmeti ve ambulans hizmetine gerçekten ihtiyaç duyan vatandaşlarımızın acil sağlık hizmetlerine zamanında ulaşmasını engelledikleri aşikardır. Asılsız ihbarlar ile çağrı merkezini meşgul eden kişilerin bir gün kendilerinin de acil yardıma ihtiyaç duyabileceği ve bu nedenle acil çağrı hattına ulaşamayabilecekleri göz önüne alındığında 112 acil çağrı hattını meşgul etmemeleri önem arz etmektedir. Sağlık işinin bir ekip işi olduğu, vatandaşlarımızın duyarlılığı ve destekleri ile daha üst seviyeye çıkarabileceği göz önüne alınarak, 2019 yılının sağlık camiamız bünyesindeki tüm personelimiz ve vatandaşlarımız acısından sağlık ve huzurlu bir yıl olmasını dileriz” dedi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: