112 Acil Hattına Gelen Çağrıların %91 Asılsız

TAKİP ET

Rahim Taşkın/ Ünzüle Coşkun (Çorlu Haber) – Tekirdağ'da 11 ayda 112 çağrı merkezi yaklaşık 750 bin kişi tarafından arandı. Bu aramaların 670 bininin asılsız olduğu ortaya çıktı.

112 çağrı merkezine gelen birbirinden ilginç çağrılar, merkezin gereksiz meşgul olmasına neden oluyor. 2018 yılında 112 çağrı merkezine gelen 750 bin çağrının yüzde 91'ini asılsız çağrılar oluşturuyor. Sağlık ekiplerinin günde 3 bin çağrıya cevap verdiği 112 çağrı merkezinde sadece 100 ile 150 çağrı gerçek çıkıyor.
Asılsız ihbarlar nedeniyle gerçek sağlık hizmetine ihtiyacı olan vatandaşlar engelleniyor diyen Tekirdağ İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Cengiz Becerir, “112 Acil Sağlık Hizmetleri bünyesinde 2018 yılı ilk 11 ayında acil çağrı merkezlerimize toplam 750.947 çağrı ulaşmış olup, bu çağrıların 679.781 adedi yani %91’ini asılsız çağrılar oluşturmuştur. Kalan 71.166 çağrının gerçek çağrı olduğu ve asılsız çağrıların acil sağlık hizmetimize ihtiyacı olan vatandaşlarımızı engellediği anlaşılmıştır” dedi.
“BİR GÜN KENDİLERİNİNDE İHTİYACI OLABİLİR”
112 çağrı merkezinin boş yere meşgul edilmemesi gerektiğini dile getiren Becerir, “112 Acil Çağrı Hattımıza düşen asılsız ihbarlar acil sağlık hizmeti ve ambulans hizmetine gerçekten ihtiyaç duyan vatandaşlarımızın acil sağlık hizmetlerine zamanında ulaşmasını engelledikleri aşikardır. Asılsız ihbarlar ile çağrı merkezini meşgul eden kişilerin bir gün kendilerinin de acil yardıma ihtiyaç duyabileceği ve bu nedenle acil çağrı hattına ulaşamayabilecekleri göz önüne alındığında 112 acil çağrı hattını meşgul etmemeleri önem arz etmektedir. Sağlık işinin bir ekip işi olduğu, vatandaşlarımızın duyarlılığı ve destekleri ile daha üst seviyeye çıkarabileceği göz önüne alınarak, 2019 yılının sağlık camiamız bünyesindeki tüm personelimiz ve vatandaşlarımız acısından sağlık ve huzurlu bir yıl olmasını dileriz” dedi.